torsdag 14 maj 2009

Man kan inte läkas kroppsligt om man har sår i själen

Dalqin kom hem igår, min härliga prins.Efter samtal med vetrinären, så kom vi fram till att jag fick komma och hämta honom.OK, lite tjatade jag, men jag ser ingen anledning till att Dalqin ska ligga instängd på ett sjukhus pga att såret skulle läggas om en gång per dag.Jag körde till Helsingborg så att det rök ;) Jag kommer aldrig att glömma när jag fick se honom, så otroligt vacker han var/är, och så stooor.Han var ordentligt nerdrogad av morfinet,tog ett tag innan han förstod...Maamma! Efter alla skötselråd, så stapplade vi ut med ett stort grönt bandage om foten. På vägen hem fick han ångest, det enda som hjälper då är kroppskontakt, men hur lätt är det att stanna på motorväg?! Jag sjöng som jag brukar för honom, berättade hur mycket jag älskar honom och hur fin och duktig han är,tog några minuter sen blev han lugn..Pust
Här hemma njuter han, sover och äter som han ska. Jag märker när ångesten kommer krympande, bara till att försöka bryta innan det biter sig fast, massa kel och kärlek.
Såret ser bättre ut idag, hon lät positiv vetrinären och han fick ett nytt morfinplåster och ett nytt denna gången blått bandage. Vi ska ner till Helsingborg igen i morgon bitti för omläggning, sen trodde vetrinären att det räckte att komma ner igen på Måndag, men vi får se, vätskar det mycket så kör jag ner extra. Just nu är allt fokus på såret, frakturen är för tidigt att säja något om, denna väntan...Det heter att man mår som man förtjänar, men inte har Dalqin gjort något fel så att han förtjänar att må så här. Själv åldras jag ett år var dag, rynkorna kommer och fortsätter det så kommer jag att se ut som ett russin om ett par dagar.
Jag kan inte göra så mycket åt hans sår och fraktur, men jag kan hjälpa honom med att bli hel i själen igen. Om inte själen är hel, kan man inte läkas kroppsligt, jag har sett det så många gånger hos mina tanter och farbröder som jag har gjort såromläggningar på.Kärlek är den mest läkande medecinen och det finns här, för Dalqin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar