tisdag 12 maj 2009

Jag önskar att jag kunde trolla

Min älskade Prins vad jag saknar dig.Du är en symbol för godhet och kärlek.Jag vill bara vara hos dig och jag känner hur du kallar på mig och jag kan höra dina steg i hallen.Enligt vetrinären så har febern gått ner till det normala och såret ser bättre ut, men infektionsrisken är stor.50% chans att vi slipper amputation av tå.Personalen har lovat mig att det blir en och samma som dagligen lägger om tassen.Morfin har satts in pga smärta och för ångest.Min Prins har alltid haft ångest, men vi har jobbat med det och han har inte haft någon ångest attack på mycket länge, men nu är den tillbaka och det är inte alls konstigt.Vi får låta tiden ha sin gång, men vem har lust att vänta!Jag vill bara trolla bort hans skada och ångest och göra oss alla hela igen fysiskt och psykist.Tack alla som stöttar oss.

1 kommentar:

  1. Hejsan Tina. Vi vet vad ni går igenom - vi var med om nästan samma sak när Hemi var drygt 4 månader. När Hemi blev biten pratades det om att amputera en bit av tungan. Hemi mår jättebra och han har inga men idag, efter den attacken. Vi hoppas att det går lika bra för er Prins Dalqin.

    SvaraRadera