lördag 16 maj 2009

Min stora lurviga pussgurka

Somnade hos Dalqin på golvet igår kväll, vaknade av en stor björn tass puffade på mig. Jisses..teven stod på och spelade glatt och Dalqin bara skrattade och viftade på svansen.
Så gott att se hans busiga sida igen och han är en riktig kämpe. Vi tar allt i hans takt och försöker göra vanliga saker, allt ska vara så normalt som möjligt.
Han är så duktig med att inte röra sitt bandage, behöver ej ha tratten på, men han är heller aldrig lämnad ensam, finns hos honom hela tiden.
Igår gjorde jag en polisanmälan mot den andra hunden.Vi har försökt prata med ägaren, men hon fönekar att hennes hund är det minsta farlig och tydligen hade hennes hund minsann fått sviter av att Dalqin hade försvarat sig, men de hade inte behövt söka vetrinär.Hon anser att Dalqin får skylla sig själv..men vad f#n, Dalqin stod ju med ryggen emot hennes hund och var inte det minsta närheten av henne när hennes hund anfall. Jag har hört mig lite för ang hennes hund, och det visar sig att han har anfallit andra hundar och människor oxå, utan annledning.Folk går omvägar för att slippa hennes hund, det var det enda rätta att göra en anmälan.Nu är det en polissak och de får sköta resten.Vetrinären och polisen sa att det var min skyldighet att förhindra att andra råkar illa ut. Jag vet att hon inte har några pengar, men hon kunde iallafall kommit med ett ben till Dalqin eller ringt och frågat hur det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar