torsdag 22 januari 2009

Vänster tassad

Dalqin med ute på gården..han jobbar jämt och har stenkoll på vilka som kommer och går.Obehöriga gör sig icke besvär, och de flesta vänder på klacken när de ser honom om dom inte känner honom.Jag kan inte förstå hur man kan vara rädd för min Prins?! Hela han är ju som ett stort hårigt Guldhjärta.
Igår gick vi vår vanliga runda i skogen, tydligen var Rådjuren ut på samma runda för Dalqin gjorde ett jätteryck: Mitt val var att släppa kopplet eller krocka med ett träd. Tänk att en så stor kropp kan vara så smidig, han flög genom luften och gav blanka f*n i att jag kallade in honom.Rätt som det var vände han och jag såg nog att han skrattade gott när han luffsade tillbaka. Kopplet hade nog blivit 50cm längre och såg tunt ut på mitten.
Min store starke bocken Bruse med tungan som slips är vänster tassad. När han inte gillar en annan hund, då går han fram..klipper till med en rak vänster tass och sen var ju den diskutionen avslutad. Ingen metod som jag själv brukar använda

3 kommentarer:

  1. du får komma ut snart så kan jag fota hunden :D

    SvaraRadera
  2. Hejhej Brossan! :) Hemi (Bono-Vanilia) här!
    Vad fin du ser ut att vara hehe ;)
    Hoppas att allt är bra med dig och din matte och att vi ses snart!
    Det hade varit roligt :)

    Kram Hemi

    SvaraRadera
  3. klart du får komma :D:D bara trevligt och mysigt. kram på dig moster / alina

    SvaraRadera