måndag 19 januari 2009

Storleken har betydelse

Jisses..vad har den här dagen tagit vägen!
Duschat Dalqin..får ju knappt plats båda i den lilla duschen, annat var det när han var liten, fick ju plats att skölja av honom i köksvasken. För att inte snacka om hans korg som ses i bild, han får precis plats nu och benen ligger utanför kanten när han har vecklat ut sig. Har inte sett större korgar, så det blir att lägga in en madrass :)

Dalqin har alltid haft storleken emot sig..många är rädda för stora hundar och tror att han är äldre än vad han är. Som när vi skulle börja allmän lydnad kurs..Dalqin var störst av alla hundar, och ändå var han minst med sina fem månaders ålder. En gång gick jag in i djuraffären och sa- jag behöver ett koppel som klarar av en 20kg valp. Personalen skrattade gott och frågade om jag var säkert på att han var en valp.
Vi har många saker gemensamt jag och han,stort omfång,massor av hår och av någon konstig anledning retar vi vår omgivning genom att bara finnas till.Som ibland när vi möter folk, där kommer jag och Dalqin hejar glatt, tillbaka får vi sura miner av både hundägare och hund, oftast morrar och skäller deras golvmopp med taxaben och vill hugga både mig och min Prins.
Sådan herre sådan hund och visst har storleken betydelse.

1 kommentar:

  1. Hej där! Vad fin eran blogg är. Lilla lilla Dalqin har blivit stor kille nu. Vacker och mysig är han! Kram kram från mamma Wilma, syrran Sade och mormor Sofie

    SvaraRadera