tisdag 13 januari 2009


Ja,varför vill jag börja blogga?? Det hela är mycket enkelt, för att Alina tyckte att jag skulle. Om jag har något intressant att säj? Ja inte vet jag,det får andra bedömma.
Känsliga läsare varnas...för kanske inte allt jag skriver är rumsrent =O)
Hallänsk Knäreds/egernahults/bollalts dialekt kan förekomma.
Det är min älskade Jack Apple på bilden. En Briard kille som vi kallar Dalqin, Hans namn betyder:herre för sin hjord, så sant som det är sagt. Dalqin är kärlek! Han har ett hjärta av guld och ett skall som kan väcka den döde. Nu är han ganska stor för att vara Briard, mankhöjden är ca 71-72cm, det är inte lätt att ta ett exakt mått pga att objektet aldrig vill stå stilla, vikt ca 42kg. En stor härlig,hårig,varm och mjuk fotvärmare, som är den förstfödde i Pappa Tjabo och mamma Wilmas kull

1 kommentar:

  1. De är bra att du har sakffat blogg, såg de inet förrens nu. Nu ska jag bli din stora läsare och du får hälsa dalqin och urban :D

    SvaraRadera