fredag 26 juni 2009

Dax att kamma sig och gå till jobbet

Natten har varit jobbig, det har varit mycket slickande på sin tass, fast han har struten på, så kommer han åt sin tass. Han orkar bara gå små rundor, men han stödjer på sin tass, även om han tycker det känns obehagligt, det tar säkert sin tid att vänja sig och jag hoppas han fixar det utan ännu en operation till. Såren ser bättre ut, luft och natriumclorid är den bästa medecinen, kryddat med mycket kärlek.
Konstigt väder, solen står på för fullt, men det blåser så att man knappt kan ha fönsterna öppna, det är bara sååå varmt, men i skuggan är det skönt.
Snart ska jag ladda för att gå iväg och jobba för första gången efter att Dalqin blivit skadad. Nog har jag seperations ångest alltid, hönsmor som jag är. Jag behöver komma ut lite och släppa allt här hemma för en stund, eller rättare sagt för ett dygn, jag jobbar långa pass, men det har jag valt själv, sen är det ju gjort och när lönen kommer är den mycket välkommen, det finns ett stooort hål i min budget, men vad spelar det för roll? Har man inte kärleken så har man knappt något kvar. Jag är så glad att jag känner mig älskad, trots pms, kort stubin, allmänt ful, rund och trind haha

Recept på koksalt som man kokar själv: 1 krd salt till 1 dl vatten. Koka upp, låt svalna, sen är det klart att användas. Håller 24h i kylskåp. Tänk på att kallt koksaltlösning kan svida. Spruta direkt på såret och undvik att röra förmycket i öppna sår, finns stor risk att man torkar bort ny, frisk vävnad. Bra att veta är oxå att sår som blöder ytligt är bra, cirkulationen är god och kroppen renar sig själv. Jisses, så formell jag låter

1 kommentar:

  1. Hej där! Och jag som stod trädgåren o svoröver den skånska blåsten o ville flytta innan idag. Stackars kllen! Men han får enromt mycket kärlek och det tror jag övervinner all smärta världen. Du ä en fantatisk matte och i Dalqins ögon den vackraste på denna jord! Han kommer msa med husse extra mycket när du är borta. Kram fån mig

    SvaraRadera