tisdag 30 juni 2009

Tor är galen och på Fredag åker kaluffsen


Det är såå varmt och Tor är galen, vilken värmeåska som dundrar i skyn. Idag har jag mest suttit och ringt rundor för att hitta någon som kan trimma Dalqins päls, lättare sagt än gjort, ingen har tid eller så har de semester, men skam den som ger sig. Hittade en jättetrevlig tjej i Båstad, hon kan fixa till honom på fredag. Jippi! Alla de jag ringde till hade aldrig fixat pälsen på en Briard och en visste inte vad det var för ras ens. Han ser ut som ett kakmonster sa jag, stor härlig och hårig, hon blev inte mycket klokaren av den beskrivningen fniss

Vetrinären ringde igår, mycket trevlig kvinna från ortopeden. Hon skulle höra hur det gick. Vi kom överens om att det var för tidigt att bestämma något ännu, han halltar tidvis men det är svårt att säja om det är frakturen eller såren som gör ont. Vi avvaktar två veckor, bestämmde vi.

Dalqin ligger och vilar nu, värmen tar, men han orkar busa med sina bollar, jag hör hur det piiiper i andra änden av fastigheten

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du hittade ngn som hade tid att klippa honom :) Tycker att du får ta ngra nya bilder på korthågiga Dalqin då ju ;)

    Hemi är exakt likadan...han är trött efter värmen men bollen,den ska han springa med x)bushundar är dom dära briarderna,men dom är härliga och goa ;)

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt. Du får komma ut hit snart moster och ta med dig söta monster, mamma har köpt hem nagelmanikyr från dk som gör det skitnsygga :D all kärlek till min bästa moster

    SvaraRadera
  4. Vi fortsätter hålla tummarna här. Ska bli spännande och se hans nya frisyr. Kram från mamma Wilma och syster Sade och mormor Sofie

    SvaraRadera
  5. jag ska säga dig en sak: Snyggare briarder får man leta efter!!! :)

    Hoppas att Dalqin blev snygg i sin nya frisyr:)
    Kram från oss :D

    SvaraRadera