söndag 14 juni 2009

Underviktig 46,5kg Briard


Idag har det varit en bra dag.Solen har varit framme och det har blåst så att jag fick binda fast peruken ;)
Dalqins tass läker mycket sakta och tyvärr så har det blivit komplikationer, så nu har han ett sår till, han fick tyvärr trycksår av sin gips skena, ett ganska djupt sår. Grädde på moset är oxå att jag har fått hotbrev av den andra hundägaren. Tar jag inte tillbaka polisanmälan så ska jag få se på f*n, skrev hon till mig i ett brev. Skulle aldrig drömma om att ta tillbaka någon anmälan, sicken idiot. Imorgon är det jag som knallar till polisen och ger brevet till dessa, de var mycket intresserade av att läsa det. Man får aldrig påverka någon att dra tillbaka en polisanmälan, enligt lag. Att skrämma någon till tystnad är elakt och jag är inte rädd för henne eller hennes pundarkompisar. De vågar sig inte hit...må va hänt att Dalqin är skadad, men det är inget fel på hans hörsel, vi har varit med förr jag och min Prins och jagat tjyvar och banditer på flykt. Vi har mycket att tacka Dalqin för, han har räddat oss många gånger.
Veterinären tyckte att Dalqin kändes lite väl smal, jag höll på att flyga av stolen när hon sa det. Jisses, han väger 46,5kg och ändå för smal?! JaJa, jag har ökat på maten, han behöver få tillbaka sina krafter så att han kan läka sina sår. Jag har alltid önskat mig en stor hund, och nog har jag fått min önskan uppfyld. Min stora härliga, håriga, envisna, busiga Dalqin, jag gör allt för dig, jag älskar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar